کاوشگر

نوشته‌های یک عاشق فدورا، اپرا، وردپرس و دنیای وب

آرشیو مهر, ۱۳۹۰

راهنمای کامل و تصویری نصب اوبونتو ۱۱.۱۰

توسط کاوشگر در ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷,۷۵۴ بازدید سایت - ۳,۷۷۹ بازدید فید like ۱۸ آموزش، لینوکس

کاوشگر: نگارش نهایی اوبونتو ۱۱.۱۰ به همراه نسخه‌ی جدید Unity و همچنین Gnome 3.2 معرفی شد. قبلا در کاوشگر راهنمای کامل و تصویری نصب و راه‌اندازی اوبونتو ۱۰.۰۴ در اختیار کاربران قرار گرفت. حالا با انتشار نگارش جدید اوبونتو، سری جدید این آموزش‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای شروع باید نسخه‌ی مربوط را از سایت اوبونتو دانلود کنید. در این قسمت دو انتخاب ۳۲ و ۶۴ بیتی خواهید داشت.

راهنمای نصب اوبونتو ۱۱.۱۰

پس از دریافت فایل می‌توانید آن را بر روی CD‌ رایت کنید و یا با نصب بر روی فلش مموری سیستم خود را بوت کنید. روش نصب بر روی فلش مموری بسیار ساده است. ابتدا برنامه UNetbootin را از اینجا دریافت کنید. فایل ISO دریافت شده را از بخش Diskimage انتخاب کرده و با انتخاب درایو فلش مموری مورد نظر منتظر مراحل کپی باشید.

UNetbootin-ubuntu راه‌اندازی اوبونتو با استفاده از فلش مموری

پس از اتمام کار شما یک فلش مموری دارید که قابلیت بوت کردن سیستم توسط اوبونتو به صورت لایو (بدون نیاز به نصب) را دارد. پس از وارد شدن به اوبونتو کافی‌ست که بر روی گزینه‌ی Install Ubuntu 11.10 بر روی دسکتاپ کلیک کنید.

نصب ابونتو ۱۱.۱۰

ادامه نوشته…

با MapsGL نقشه‌های گوگل را سه بعدی تجربه کنید!

توسط کاوشگر در ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸,۷۵۰ بازدید سایت - ۲,۰۳۱ بازدید فید like ۱۲ سرویس‌ها و سایت‌ها

کاوشگر: از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون همه‌ی ما با نقشه‌های گوگل آشنا هستیم. در آن زمان گوگل یکی از اولین‌هایی بود که توانست قدرت تکنولوژی ajax در اپلیکیشن‌های وب را با پیاده‌سازی در نقشه‌های گوگل نشان دهد. حالا تیم توسعه نقشه‌های گوگل، خبر از راه‌اندازی جدیدترین دستاورد خود یعنی MapsGL می‌دهد. اما ببینیم MapsGL چیست؟

MapsGL نقشه‌های گوگل Google Maps

MapsGL در واقع یکی از اپلیکیشن‌های در مقیاس بزرگ است که بر روی تکلنولوژی WebGL ساخته می‌شود. MapsGL با استفاده از رندر سه بعدی و شتاب گرافیکی سخت افزاری، تصایری یکپارچه و نرم در مرورگر شما خروجی می‌دهد.
در واقع با استفاده از WebGl‌ به جای اینکه تصاویر از قبل آماده شده از طرف سرور به مرورگر کاربران فرستاده شود، فقط داده‌های برداری به مرورگر کاربران فرستاده می‌شود و این مرورگر کاربر است که با استفاده از منابع سخت‌افزاری سیستم این داده‌های برداری را در لحظه رندر کرده و نمایش می‌دهد که این خود باعث کاهش حجم جابجایی داده بین سرور و مرورگر کاربران می‌شود.

با این تفاسیر یک فاکتور مهم در استفاده از MapsGL قدرت سخت‌افزاری کلاینت‌ها (سیستم‌های کاربران) است. بدین معنی که برای استفاده از MapsGL سخت افزار شما باید توانایی پردازش داده‌ها و رندر تصاویر را داشته باشد. نقش سیستم‌عامل در این فرآیند نیز قابل تامل است.
حالا که با MapsGL آشنا شدید بد نیست آن را بر روی نقشه‌های گوگل تجربه کنیم. برای شروع به آدرس Google MapsGL بروید. در گوشه‌ی سمت چپ پایین صفحه این قابلیت را فعال کنید. به محض فعال‌سازی این قابلیت به شما پیشنهاد شروع یک تور برای معرفی قابلیت‌های جدید داده می‌شود. با دنبال کردن مراحل این تور می‌توانید MapsGL را تجربه کنید.

راه‌اندازی MapsGL

ادامه نوشته…

تØÙÛÙ Ø ÙØÛØÙ ÙØÙÙ Ø ÙØÙÚÙ ØØÙØØÙÛÛ ی ی یی